Dag 24 Feb Sassafras, HealesVille, Yarra Valley, Tasmanian devel.

Vandaag is het zondag en weer net zo mooi als afgelopen week 33 graden en strak blauw met een briesje kortom het ideale weer om de verkoeling van de hogebomen in de bergen op te zoeken. Mijn reis gaat vandaag naar Healesville. Dit stadje ligt a/d voet van de Yarra River Valley. Van daaruit kun je allerleiadventures ondernemen. Onderweg stop ik even in Upper Ferntree Gully. ik stap hier een information Office binnen en wordt verwelkomt door twee dames vanbovengemiddelde leeftijd. 'You're the first visitor today' zegt de ene dame. Mooi denk ik bij mezelf dan laat ik ze alles eens even haarfijn uitleggen. Ik vertel ze dat ik naar Healesville ga en vraag wat de mooiste route is. Ze pakt gelijk de goede kaart v/h hele gebied en markeert daarop een mooie touristroad. Onderweg moet ik beslist even stoppen in Sassafras voor een letta en daarna naar Mt Dandenong voor het prachtige vergezicht op Melbourne en zijn velebays. Sassafras is een idyllisch dorpje waarje vanalles en nog wat kunt kopen. Vervolgens richtig MT Dandenong. Daar aangekomen valt het een beetje tegen. Ikmoet 5 Australien dollar betalen om door een slagboom te komen. Erg toeristisch allemaal. Vanwege de hitte is het vergezicht enigzinds beperkt. Er hang eensoort van sluier in de lucht. Eenmaal in Healesville zie ik direct een bord dat me de weg wijst naar Heasville Sanctuary, een zoo waar alle diersoorten vanAustralie verenigd zijn van Rosalle, parrots, venomous snakes tot de vervaarlijke Tasmanian devel! Daarna vervolg ik mijn weg naar Maroondan Reservoir Park.

Hier heerlijk gepicnicked en de Rose stairway of the thousand steps gelopen naar een stuwdam van 250 m hoog. Best wel zwaar met dit hete weer. Het zweetgutste me v/h gezicht. Van hieruit heb je een mooi overzicht over een stuwmeer en de valley daarachter. Op de terugweg ga ik een prieeltje zittenbovenaan de thousand steps. Van hieruit kan ik mooi alle inspanningen van de klimmers na mij gadeslaan. Zelfs jonge dames gooien bovenaan hun bloes los omdatze bijna dood neervallen door de geleverde inspanning. Nou dan doe ik het nog niet eens zo slecht denk ik dan! Weer een onvergetelijke dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!