DAG 16 Philips Island

Vandaag naar het zuiden afgereist om een bezoek te brengen aan Philips Island.
Dit is een v/d mooiste eilanden en ligt onder de zuidkust van Australie. Eerst naar het Visitor Centre gegaan om me te laten informeren over demogelijkheden. Er is te veel om op te noemen. Ik heb gekozen om een wandeling van 10 km te maken naar de Pinacles Rock Formation in Cape Woolamai. Dezewandeling loopt grotendeels langs hoogvlakten met uitzicht op de kustlijn en eindigt bij een vuurtoren,gevoed door zonnecellen!Bij terugkomst heb ik trek ineen ijsje. Er is net een surfwedstijd a/d gang (hierover later meer). Na het ijsje vertrek ik richt het westelijk deel v/h eiland om de Penguin parade gadete slaan. Daarna naar Cowes in het noorden. Dit is de grootste stad v/h eiland met zijn grote boulevard. Er is net een mark a/d gang en overal treden livebandjes op. Erg vrolijk allemaal. Opeens krijg ik het idee langer te blijven omdat het Wilsons Promontory Natural Park, ook op mijn verlanglijstje, hier nog geen honderd km vandaan ligt. Ik SMS Albert of het uitkomt nog eendagje erbij aan te knopen. No problem. Ik probeer een hotel te vinden maar alles is complet. Uiteindelijk vind ik een Motel Ocean View waar net mijn favoriete muziek van vroeger (Deep Purple) wordt gedraaid. Ik raak in gesprek met de vrouw achter de receptie en vertel over de wandeling en het strand. Blijkt dat haar dochter meedeed a/d surfwedstrijd en 3e is geworden. Haar zoons werken in Nederland. Wat is de wereld toch klein.Na een biertje in het HardRock Cafe lekker slapen in een prima Lodge met uitzicht op the Tasman Ocean waar bij nacht trouwens weinig van te zien is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!